Sunday, November 15, 2009

Monochrome Weekly

Writing a letter to those who made my weekend perfect:

Thank you, Marit and Ivar, for being such a lovley company this weekend. We are very fond of you, who became our very good friends through blogging :)

And thanks to you, Elin, who also visited us this morning. It was really nice to meet another photoblogger. Your photos are amazing, and so are you :)

And dearest Mrs Cakeaholik: Thank you soooo very much for drawing me as a winner of the most beautiful jewelry. You completed a perfect weekend :)

For more monochrome pictures, please visit Ailenis Monochrome Weekly site.

28 comments:

ElinSire said...

...and so are YOU, Lene :) Jeg syns det var veldig koselig å treffe deg, du er akkurat så skjønn som jeg tenkte meg :)

Så til bildet ditt; det var utrolig kult! Er det fra Lier sykehus, eller? Utrolig stilig med veggen som flasser bak og skrivemaskinen ser jo ut som den har sett bedre dager, ja! Nydelig etterbehanding, det er du jo bare helt rå på! Knalltøft!

Ha en god uke, Lene :)

Anne-Berit said...

Der har du en gammel god en.Hadde en nabo i rekkehuset der jeg vokste opp som hadde en sånn,og den fikk jeg skrive på så mye jeg ville,og gjett om jeg ville,hihi.Kunne ikke vært annet enn i svart/hvitt dette bildet tror jeg,tøft var det.
Ha en fin mandag.Klem fra AB.

Carolyn Ford said...

That is an old typewriter that just begs to be black and white! I like it! Great light and contrasts!

Amy said...

This is a stunning portrait of an inanimate object. Just absolutely beautiful.

Unknown said...

Truly excellent!! I love the richness of the black.

Dagrun said...

Å så kult. Det var jo bare det perfekte s/hv motiv og perfekt bildebehandling til motiv.

pS Så kjekt dere har hatt det da. Har det vært bloggetreff eller traff dere så mange tilfeldig?

Morten Pedersen said...

Det er lenge siden jeg har sett en slik en...

Anonymous said...

Seen better days - now speechless.

Evami said...

Nydelig bilde:) Og så kult med skrivemaskin,det er lenge siden jeg har sett:)

Rune Eide said...

Jeg tror det var bra du skiftet tastatur....

Lucy Corrander said...

My favourite photo this week.

Lucy

Irene said...

Stilig Lene! Aner meg at dette er fra Lier sykehus .... bildene som du har tatt der er helt råe! Bloggingen min begynner å ta form, skjønte fort at hus&hage ikke dekket mitt behov :o) Ser du har funnet veien til fotobloggen også, og takker så mye for kommentaren!
Ha en super uke!

donnie said...

wonderful photo :)))

Dragonstar said...

I'm glad you had such a lovely weekend. Our 17 month old granddaughter visited - exhausting but delightful!
I don't think you'd write much of a letter on that poor old typewriter. What a sad looking, tangled thing. A fine photo!

Irene said...

Dearest Lene, its a plesure to give something away to a lovely person, i hope you will like it :-)
Knus Irene fra Danmark

VALKYRIEN said...

Hei snuppa! Du har visst hatt den perfekte helg høres det ut som!
Har visst forsømt meg litt jeg også, her har det jo rast på med praktfulle bilder!

Jeg detter litt utav det i helgene jeg. Da er det kjæresten som opptar meg, og det blir lite tid til blogging. Blir mye å ta igjen når søndag/mandag med ett er der. Men men - en kan jo ikke være overalt på en gang. Og det er jo utenfor bloggen livet foregår!

Falt helt i staver over bildene av den lille søte jenta. Nydelig!

Ivar Østtun said...

Denne drar jeg kjensel på ja :-)

Dere skal selv ha tusen takk for ei flott helg. Men tiden gikk alt for fort desverre. Vi hadde gledet oss lenge til denne helga og vips......

"jeg er en enhjørning.." ;-)

FO - 2 said...

Herlig post,
fylt med takknemlighet. :)

Stilig illustrert
med et FLOTT bilde! :D

Tone said...

Kjempestilig etter-redigering!

Hege said...

Så herlig post, og det høres ut som den helgen var perfekt! :)

Bildet ga virkelig inntrykk av at det var en maskin som har blitt brukt flittig i sin tid. Flott etterarbeid!

Pernille said...

Heia Lenemora mi:)

Så koselig å høre fra deg:) Og så kos du skriver:)
Jo jeg er tilbake, men ikke med samme fart som før. Jeg blogger når jeg har tid og den er det ikke mye av med barnebarnet i hus (Bæstemor sin rockeprins). Hi hi hi.

Himmel og hav så dyktig du er blitt på foto. Dæsken du går Jovien i næringa no, men ikke si at jeg sa det. Hi hi hi.

Nydelig bilde du deler med oss og det får meg til å tenke,- koffør i svartn går eg ikke ned i kjelleren med kameraet. Der er det jo massevis å finne og en slik skrivemaskin. Ja ka eg ikke har;) Men no har du tatt dette flotte bildet, så da skal ikke jeg prøve engang;) Hi hi hi.

Så du har hatt besøk av Marit og Ivar? Aww, sier jeg bare:))))))))Kan tenke meg dere hadde en kjempekos helg:)) Marit er så skjønn i mine tanker og Ivar e jo storkos jo! Var bra spent da jeg skulle få møte han og jeg ble over hodet ikke skuffa. Den mannen er jo akkurat like kos som jeg hadde tenkt. Til da hadde jeg jo bare sett ryggen hans på en fjelltopp, men det var som om jeg kunne ha plukka han ut på gata og sagt: Ivar;) Himmel så kos han er. Og tenk Anne-Berit og jeg skravla sånn at vi glemte å få fototips av han. hahahahaha at det går ant;)
Ja ja, da må vi bare treffe han en gang til;) Hi hi hi (lurer på om vi glemte det med vilje).

Eller så er alt helt fint her nord. Men friske og lykkelige mennesker og dyr. Lille Leo(som er oppkalt etter "Tante Lene" hi hi hi), dine ord)er blitt stor gutt no. Han elsker å få sitte ilag med bæstemor og spille Bon Jovi på Spotify. Da går rockefoten på han og han gurgler med. Hi hi hi.

Gizmo-gutten vår er borte no, men vi har massevis av hærlige minner om han. Og av og til er det nesten så han er med oss enno;) Han ble veldig akutt syk og kunne ikke bli bedre, så da fikk han slippe. Så pass fortjente han!

Ellers er livet sin vante gang. Jeg reker rundt med kameraet og hunden og fotograferer alt mulig. Akkurat no er det portrett jeg øver på (i tilfelle jeg ikke skal til Sverige hahahaha), så no øver jeg for livet.
Det er skøy å være tilbake blant dere her. Håper bare jeg rekker over dette no da;)

Stor klem fra Pilla di:))

PS: E-mailadr til både deg og John forsvant dessverre med den gamle pc'en. Kan jeg få dem på nytt?

Anonymous said...

so wonderful composition

James said...

Another wonderful black and white image. This seems to be very old.

Som mine dager er said...

Søkkimæ-ta så fint bilde!! Ah, så fine bilder du tar - jeg sukker meg igjennom hver post her hos deg.

Og grattis med gevinsten. Den toppa heile driden, som Valen ville sagt det. Smykkene var så lekre (måtte innom å se vettu).

Jeg ble så utrolig inspiert av en helg hos dere - spesielt dun-dyne-og-pute-samtalen vi hadde. Og da jeg fant de herligste dyner på halv pris måtte jeg bare kjøpe. Dessverre ikke hos Princess men det ble hos KID. Jeg sov som en Dronning i natt også ;-)

Takk for gode ord i innlegget. Kramar dej.

Marit

Anonymous said...

How appropriate! A very nice photo of a well used machine. I like it very much.

Debra said...

Great shot of the old typewriter! It looks beautiful in monochrome! You take some gorgeous photos and I'm anxious to look through your blog some more. I have a Canon Rebel XSi and I have a growing interest in photography also. :)

Unknown said...

Den så kjent ut, er bildet tatt på Lier sykehus??

Flott bilde og etterbehandlingen er knallbra! Du er skikkelig flink på det:)

Charlotte - FO² said...

WOW, dette var innmari flott.